رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران می گوید در ورزشگاه هایی که استاندارد لازم نداشته باشند بازی برگزار نمی شود.

به گزارش ایسنا، فریبرز محمودزاده در حاشیه مراسم قرعه کشی لیگ یک فوتبال گفت: ما همیشه سعی کرده ایم در قرعه کشی ها طوری عمل کنیم که با انتخاب اعداد متناظر، تداخلی در مهمانی و میزبانی تیم ها ایجاد نشود. ما همیشه سعی می کنیم قرعه کشی کنیم و اینگونه نباشد که بازی ها چیده شود. کل زمان قرعه کشی در ۲۰ دقیقه انجام‌ شد که این حاصل تلاش همکارانمان در سازمان لیگ بود.

وی افزود: پس از پایان قرعه کشی مسئولان فنی طوری برنامه ریزی کردند که بازی ها به طور کامل مشخص باشد و الان تیم ها تا پایان فصل بازی های خود را می بینند. لیگ برتر ما قرار بود سوم و چهارم آغاز شود اما به خاطر بازی های حساس تیم ملی لیگ را به پایان مهر انتقال دادیم. به همین خاطر بازی های لیگ یک را به ۱۸ و ۱۹ مهر انتقال دادیم که نزدیک شروع مسابقات لیگ برتر باشد. با این حال برخی رسانه ها انتقاد کردند که چرا هنوز مسابقات شروع نشده به تعویق افتاده در صورتی که ایجاد فاصله زیاد میان آغاز لیگ برتر و لیگ یک شرایط را دشوار می کرد. در این مدت ۱۲ باشگاه درخواست دادند که چند روز دیگر بازی ها به تعویق بیفتد. درباره این موضوع در جلسه سازمان لیگ تصمیم گیری خودهیم کرد اما قطعا شروع مسابقات لیگ یک پیش از لیگ برتر خواهد بود یعنی نهایتا تا ۲۵ مهر مسابقات را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره مساله مالکیت باشگاه بادران گفت: ما طوری برنامه ریزی کردیم اگر بادران‌در تهران بماند مشکلی نباشد و اگر به شهر دیگری منتقل شود باز هم مشکلی ایجاد نشود. درباره انتقال مالکیت باشگاه ۴۰ تا ۵۰ درصد مراحل انجام شده اما شرط انتقال اصلی مالکیت دریافت تاییدیه کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به عنوان مبدا است که البته این موضوع درباره بادران هنوز لحاظ نشده بنابراین تا زمانی که مجوزها صادر شود بادران همچنان در تهران خواهد بود.

وی در ادامه درباره اینکه برخی ورزشگاه ها استانداردهای لازم را برای برگزاری مسابقه ندارند گفت: استانداردهای ما تغییر نخواهد کرد و به هر قیمتی در هر ورزشگاهی بازی برگزار نمی کنیمو این‌ تاکید ریاست فدراسیون و سازمان لیگ است. تا این لحظه دو بار مکاتبه کردیم تا ورزشگاه های دارای مشکل، مشکلشان را حل کنند. به طور مثال در شهربابک به خاطر مشکلات هتل بازی برگزار نخواهیم کرد. ورزشگاه غدیر تهران هم از دور خارج شده و ورزشگاه شهرداری آستارا هم مشکلاتی دارد که باید حل شود. ما در ورزشگاه تختی جم مشکل چمن داریم که باید این ورزشگاه را هم درست کنند. ورزشگاه تختی اهواز هم مشکلاتی دارد که اگر بخواهند بازی برگزار کند مشکلات باید حل شود و اگر حل نکنند در این ورزشگاه ها بازی برگزار نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: من از باشگاه ها خواهش می کنم در نقل و انتقالات، کارها را در دقیقه ۹۰ انجام ندهند که مشکلاتی برایشان ایجاد شود.

او در پایان درباره اظهارات کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مبنی بر این که از این پس قرار است تیم‌های هم‌امتیاز بر اساس نتایج دیدارهای رو در رو، رده بندی شوند و دیگر تفاضل گل ملاک نیست، گفت: فعلا در لیگ برتر و لیگ یک بر اساس آیین نامه ها ملاک عمل ما بعد از تساوی تیم‌ها در امتیاز، تفاضل گل است اما اگر تغییری ایجاد شود در آینده ابلاغ خواهد شد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید